Nosiče jízdních kol na tažná zařízení jsou jedny z nejbezpečnějších


Nosiče na kola, které se montují na tažná zařízení, se rozdělují na dvě základní skupiny. Jsou to konstrukce s plošinou https://www.amsa.cz/Nosice-jizdnich-kol a závěsné systémy.
značení pro cyklisty.jpg

Nosiče s plošinou

·         Jsou konstruovány tak, že nosné trubky tvoří závěsný rám s vodorovnou plošinkou, kam se kola pohodlně umístí vedle sebe. Nosiče mohou být pro dvě, tři, nebo čtyři kola přepravovaná současně. Některé výrobky umožňují dokoupit adaptér jako rozšiřující modul pro další kolo.
·         Nevýhodou je jejich vyšší hmotnost, což nemá sice vliv na jízdní vlastnosti vozidla, ale na samotnou montáž, kterou je nutno provést alespoň dvěma osobami. Ta je ovšem v principu velice jednoduchá, stačí konstrukci pouze zavěsit na tažné zařízení a svírací kleštiny se zajistí pákovým mechanismem. Není zapotřebí žádné speciální nářadí.
·         Zásadní výhodu ovšem spatříte v tom, že jde o nesmírně komfortní prostředek převozu kol. Každé z nich má na stojanu své místo, vzájemně se nedotýkají a nehrozí tudíž jejich pomlácení a odřeniny.
·         Zajištění vůči pohybu při jízdě se provádí nosným rámem a upevňovacími trubkami s čelistmi s pryžovými podložkami a plastovými výztuhami kvůli zamezení poškození laku auta a rámu kol.
·         Speciální plastové matice pro sevření kola s rámem jsou chráněny zámkem vůči nepovolaným osobám.
·         Jednou z významných předností je i sklápění celé konstrukce, díky níž je možné bez problémů otevírat kufr auta i ve chvíli, kdy se kola nachází v hojném počtu naskládaná na nosiči. Sklápění lze snadno ovládat bez použití velké síly.
žena na kole.jpg

Závěsné systémy

·         Jejich konstrukce je lehčí, než u typů s plošinou, stačí ji pouze opřít o „kouli“, jednotlivá nosná ramena se od sebe odtlačí a spodní objímka „koule“ na ni dosedne a sevře ji. Instalace tedy trvá mnohem kratší dobu a zvládne ji pouze jeden člověk.
·         Zásadní rozdíl od předchozího typu je, že kola jsou zavěšena za trubku rámu a pouze visí, nejsou podepřena žádnou plošinkou nebo trubkou.
·         Nosné trubky musí být obaleny měkkou vrstvou ochranného obalu kvůli zajištění kol proti otěru. Konstrukce by měla mít k dispozici tzv. kolébky, které rám kola zajistí proti nežádoucímu pohybu. Ne všichni výrobci však tyto kolébky mají k dispozici, přitom se jedná o poměrně podstatnou součást výrobku.
·         Při nákupu nosiče kol vždy uvažujte, jaké bicykly budete na něm převážet. Některá celoodpružená kola nelze na horní nosný rám vůbec zavěsit. Zásadní je také vzdálenost jednotlivých ramen mezi sebou, což vymezuje počet přepravovaných bicyklů.

Nosiče jízdních kol na tažná zařízení jsou jedny z nejbezpečnějších
Ohodnoťte příspěvek