Trampolíny jako prevence proti civilizačním chorobám

Jak čelit osteoporóze

Osteoporóza se řadí k civilizačním chorobám. Netýká se ovšem pouze seniorů, řídnutí kostní hmoty může zasáhnout dokonce i mnohem mladší ročníky, například třicátníky. Obrovský vliv na prevenci nebo léčbu má životní styl, jistě není nutné předesílat, že klíčová je životospráva, která by měla obsahovat dostatek živin. Jídelníček by neměl sestávat z pochutin typu rychlého občerstvení či průmyslově vyráběných polotovarů, ale měl by se opírat o vyvážený systém celozrnných obilovin, ovoce, zeleniny, přísun luštěnin, zdravých tuků (nenasycených mastných kyselin), které doplníme z ořechů a semínek.

akrobacie na trampolíně

K tomu, aby se vápník mohl ukládat do kostí a kloubů a neusazoval se v cévách, je nutné mít i vyvážený přísun hořčíku. Toho je bohužel v současné stravě málo, je tedy vhodné jej doplňovat např. chloridem hořečnatým. Kromě hořčíku však potřebujete další prekurzor a tím je vitamín D, ale to není vše. Zásadní roli v tomto procesu hraje pohyb.

Proskákejte se ke zdraví

Léčba osteoporózy však nespočívá pouze v příjmu živin, ale také v jejich správném využití. V těle musí být v činnosti lymfatický systém a toho docílíme vhodným pohybem.  Výraz „vhodný“ není jen pouhý trik, musí být totiž takový, aby se uvolňovaly endorfiny, zároveň potlačovaly stresové hormony a nedocházelo k nadměrné námaze kloubních chrupavek a páteřních obratlů.

kluci na trampolíně

Do kategorie vhodných sportů, např. kromě plavání můžeme zařadit i skákání na pružné podložce trampolíny 366 cm https://www.goodjump.cz/trampolina-366-cm-s-ochrannou-siti. Dopady na cvičební podložku jsou měkké, takto může cvičit i osoba postižená extrémní obezitou, na rozdíl od běhání na asfaltové silnici. Výhodná je i intenzita pohybu, ten je natolik namáhavý, že předčí i silové atletické disciplíny.

Trampolína je tedy nářadí vhodné pro každého bez rozdílu tělesné hmotnosti, pouze s ohledem na nosnost nářadí, kterou uvádí výrobce. Mohou ji využívat i aktivní senioři, stačí pouhých deset minut denně jako preventivní prostředek proti rozvoji osteoporózy a zároveň pro posílení svalové hmoty, zlepšení pohybové stability a koordinace a samozřejmě i pro podporu dobré nálady.